3 Mayıs 2016 Salı

Nescafe Gold "Kafeinsiz" -1 Kitap -1 Şiir-1 Müzik ♫•*¨*•.¸¸♪



Merhaba arkadaşlarım. Bu postta Kafeinsiz Kahve- 1 Kitap- 1 Şiir (Bertolt Brecht'ten) - 1 Müzik (enfes bir soundtrack) - vee en sonda da Deeptone arkadaşımızın şiirlerinin videosu var. Keyifli okumalar ;) 

*-*-*


Meteoroloji uyarıyor bu hafta epey bir yağmurlu geçecekmiş. Yağmura yakışan içeceklerden biri de "KAHVE" :)
Çok fazla Kahve tüketmek bazılarımızda sıkıntı oluşturabiliyor. Kafeinsiz kahveleri de tercih edebiliriz ama onların tadı da pek kesmiyor. Ben Nescafe'nin eski kafeinsiz kahvesini pek sevmemiştim o yüzden Tchibo Kafeinsiz Kahve alıyordum. Geçenlerde Migros'ta gördüm yenilenmiş diyordu Nescafe Kafeinsiz için. Haydi dedim alayım. Üzerinde doğal yöntemlerle su kullanılarak kafeinden ayrıştırılmıştır yazıyordu. Bu hoşuma gitti. "Zaten Nescafe kendin pek te doğal değilsin :) bir de kimyasallarla kafein ayrılınca hepten zehir oluyordun. Böylesi daha iyi olmuş " dedim kendi kendime.



Neyse uzatmayayım, açtım kavanozu "ohh mis gibi kahve kokusu" . Gerçekten başarmışlar. Normalde bu koku olmuyordu kafeinsizde, bu sefer olmuş aferin kocaman aferin sana Nescafe! Buram buram kahve kokusu ve tadı ama kafeinsiz! İşte buna içilir , hem de sütlü kafeinsiz nescafe içilir :) Daha önce Tchibo'nunki öndeydi şimdi Nescafe öne geçti. Bakalım Tchibo birşeyler yapacak mı :)?
*-*-*


   1 KİTAP 



Evet korkmadan rahatça içiyoruz kahvemizi. Kurulduk koltuğa elimize bir kitap alalım Stefan Zweig'dan "Satranç" olsun mu?

Zweig'ın bu eseri bir novella türü. Okuması keyifli ve sayfa sayısı az. Kesinlikle tavsiye ederim .

Araya Türk Kahvemiz de girdi neyse küsmesin bize ;)


*-*-*

   1 ŞİİR 

Şiir çok severim bilen bilir. Yazabilmeyi çok isterdim. Şiir bence  kelimelerin tangosu ya da tınlayan sözükler . Herkes şiir yazabilir ben bile :) Ama herkes gerçekten şiir yazamaz;)

Kütüphanemde yer alan Bertolt Brecht'ten "Seçme Şiirler" kitabından, aşağıdaki dizeler gelsin :


*-*-*

   1MÜZİK  


Şiirimizi okuduk keyiflendik, kitabımız elimizde kahvemizi yudumlarken biraz gözlerimizi dinlendirelim arka fonda bize muhteşem bir Film Müziği eşlik edecek şimdi..
Bu müziğe nasıl ulaştığıma gelince onu da en altta açıklayacağım. Mike Batt'ın bestelediği ve Londra Filarmoni orkestrasının icra ettiği CARAVANS filminin müziğindeki o tılsıma bırakın kendinizi şimdi , sonuna kadar dinleyin;) Filmi izleyen var mı bu arada?


Bu müziği Deeptone arkadaşımızın Şiir Videosunda dinlemiştim.Son şiirdeki son müzikti. Görseller ve şiirle birlikte acaip etkilenmiştim. Deep'e sordum o da Caravans filminin müziği olduğunu söyledi. Aşağıda videosu var henüz izlemeyenler için .



Sevgiler..

65 yorum:

  1. Günaydınnnnn harikasın ne güzel seçimler. Ama ille de Türk kahvesi diyorum da başka bir şey demiyorum 😉❤️☕️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tigriscim çok teşekkür ederim. Türk kahvesi çok çok ayrı tabi ama Türk Kahvesini özel kılan ne biliyor musun bence yanına eşlik eden dost sohbeti bi de fal muhabbeti var ahahah :D☕️

      Sil
  2. Offff şiirlere bayıldımmmmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. telvecim ne güzel şiirler evet. seslendirme ve fon müzikleriyle birlikte ayrı bir his oluşturmuş ♡

      Sil
  3. Çok tanıdık bir müzikti ama filmde olduğunu bilmiyordum... Sabah sabah çok iyi geldi...
    Filmi izlemişimdir muhtemelen ama şimdi konusunu hatırlayamadım...

    Şiire kelimelerin tangosu dedin yaaaaa vurdun beni onikiden Derya... Çok güzel bir benzetme... Ben bunu kullanırım artık ahahaaa :)))

    Nescafe henüz kafeinli içebiliyorum ama merak ettim kafeinsizi de.. Bir ara deneyeceğim...

    Bu arada günaydın ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebocum film epey eskiymiş ben izlememişim ama izleyeceğim Anthony Queeni çok severim.
      Ahaha benden de bazen böyle kelimeler çıkıyor olayın büyüsüne kapılmışım :) Kullan valla , du bakiyim gerçekten de güzel demişim ahah :)

      dene bakalım Şebocum. Sana da tünaydınlar tatlım, iyi çlışmalar♡

      Sil
  4. Nescafe gold henüz denemedim ama kahvenin her türlüsünü severim üstelik te az şekerli olunca değme keyfime :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ESMANUR cum
      ben de şekersiz takılıyorum 3 aydır :) ay çok şükür alıştım canım.

      Sil
    2. sanki kahve nescafe şekersiz daha mı güzel oluyor yada bana öyle geliyor.
      Kahve aromasını alıyorum ya çok hoşuma gidiyor :)
      ama türk kahvesi az şekerli olacak :)

      Sil
  5. Satranç kitabını çok gördüm ama bir türlü okumak nasip olmadı. Nasıl güzel bir kitap mı? Bu arada Türk kahvesini hiç bir kahveye değişmem. ;)sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tokideki Ses
      Ben de yeni okudum canım. Gayet güzel tavsiye ederim.Türk Kahvesi ayrı ayrı o her zaman gönlümüzün sultanı ;)♡

      Sil
  6. Benim ofisimde Nesafe MyCafe diye bir cihaz var. Haznesine Nescafe Gold'u doldurduktan sonra 4 çeşit kahve yapıyor. Ben köpüklü kahveyi veya latteyi tercih ediyorum. Hwm pratik hem lezzetli. Hatta bu aralar nescafe gold alanlara çekilişle makine veriyorlar. Eve koyarım diye katıldım çekilişe. Bakalım ne olacak. Sık kahve tüketenlere bu makineyi öneririm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serdar o cihaz çok güzel yaaa.Latteyi ben de severim ;) Goldun kafeinsizine de veriyorlar mı :) hadi inşallah sana çıksın :)

      Sil
    2. Cihaz'ın kullanma klavuzunda Nescafe Gold kullanmanız önerilir yazıyor ama yokluıktan Carrefour'un kahvesini kullandığımı da bilirim :) Kahve haznesine istediğiniz kahveyi koyarsınız, size kalmış. Latte içmeye bu cihazla başladım ben. Cidden çok lezzetli.

      Sil
    3. Serdar çok teşekkürler keyifli kahvelerin olsun. :)

      Sil
  7. Kahve de çay da güzel... Ben de çay içerek okudum bu yazıyı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kafa Dergi
      Ne iyi yptın sabah çayının yeri ayrıdır;)

      Sil
    2. :) :) Kitap yorumu bekliyorum! :)

      Sil
  8. Ben çaycıyım sanırım. Ama küçük oğluş nasıl kahveci oldu bilmiyorum :)

    Zweig okumadım hiç, annemde var mıydu bir sorayım ona.

    Müzik pek güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      Çay da ayrı bir güzel. Küçük oğluşun muhabbeti de güzeldir bak;)
      güzel kitap tavsiye ederim.
      Müzik beni de çok dinlendirdi Handancım ♡

      Sil
  9. En çok bloggerlar şiir okuyor beni etkiledi Derya abla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emrecim ben de çok beğendim o videoyu teşekkürler :)

      Sil
  10. Şiir pek bi anlamlı olmuş :))
    Ben nescafe 3'ü 1 aradacıyım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayattnkarelerimiz
      birzamanlar ben de 3 ü 1aradacıydım sonra 2 si bir arada sonra 1 i tek başına ahahah :) şekersize kaydık .
      sğol canım

      Sil
  11. En çok da yağmur ile birleşen o toprak kokusu yok mu? Üstüne de kahve... Değme keyfime. :D Yazarları hiç okumadım ama santraç tahtasını görünce kokusunu duydum bir an. :D Senin kadar olmasa da benimde çok değişik koku alışkanlıklarım var Derya abla. ^^ Şiirleri çok sevdim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlknurcum ah evet ya o yğmurun kokusu verandada yeşilliklere karşı içiyormuşuz kahvemizi :)
      Satrancın kokusunu mu duydun güzelim. Yok var böyle algılar, bazen renk olarak lgılıyor insanlar bazen koku bazen de müzik.algısı çok açık özel yetenekliler kategorisine giriyorsun canım ;)

      Sil
  12. Ohhh keyfe bak yaa... Dün benim bloguma getirdiğin kahveden sanırım Felady! :))
    Kafein hastasıyım ben kesmez beni ki ama :)))
    İyi dinlemeler, keyifli okumalar, afiyetle içmeler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fenomcum aynen öyle o kahveden canım :) ya sorma ben de öyleyim de fazla içince de dengem gidiyor arada bir kafeinsizle dengeyi bulayım dedim de :D sağol canım

      Sil
  13. Ben Jacobs Monarch kullanıyorum ki şimdi de Millicano başladım ... Nescafe çok keskin geliyor bana ... Ama kendi kahveni bulmuş olman şahane ....
    O güzel parça eşliğinde yorumumu yazmak ayrı bir keyif ...
    Bu kitaba elim gitti ama alamadım emin olamadım ... Yorumuna göre alacağım o zaman
    Şiir keyfi bir başka azizim diye başlarmışım :)
    Derya'cığım hayırlı kandiller olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. didemcim o millicano da baya kafeinli çok güzel. buldum en azından kafein abartması yaşadığımda bununla bir denge tuttururum sağol canım.
      kitap çok güzel. öyle azizim öyle :D
      sana da hayırlı kandiller Didemcim sevgiler :)

      Sil
  14. kafeinsiz içmiyorum genelde , mümkün olduğunca da filtre tercih ederim fakat nescafe de kurtarıcı oluyor bazen , özellikle gözümü yeni açmaya çalışıyorsam :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitp eylemi,
      filtre khve en doğru seçim her zaman için ;)
      aslında çok bulaşmamak lazım granül kahvelere çok işlem görmüş oluyorlar anck dediğin gibi kurtarıcılar işte :)

      Sil
  15. Kahvesiz güne başlamayan biri olarak kafeinsiz kahveyi de deneyeceğim ;) Sevgili Deep için hazırlanan videoyu çok beğenmiştim ve paylşamıştım blogumda.Hepsi harika okumuş.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sosyalmedyacafe
      dene bakalim sibelcim ;) evet cok guzel seslendirmisler ben de begendim. sevgler♥

      Sil
  16. Ben de kahvesiz duramayanlardanim sabah filtre gün içinde de 2 Türk kahvesi içerim. Yagmurlu yagmursuz her havada hem de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deryacim filtre kahveler ayri bir guzel. oh keyifli muhabbetli kahvelerin olsun tatlim♥

      Sil
  17. Kahvesiz yapamayan midesi arızalı bir insan olarak bunu bi denemeliyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. burcuuk
      mideye biraz dokunuyor kahve evet. dene bakalim cnm ;)

      Sil
  18. Şiir süpermiş. Sahi insan ne? :) Ayyy ama müzik harika ötesi:) Daha önce dinlemiş beğenmişim ama ne olduğunu bilmiyordum.Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kadriye
      evet o siiri ben de cok sevdim. muzik beni de mestetti:). ben tesekkur ederim cnm ^^

      Sil
  19. Hiç denemedim, ben jacobscuyum. Şımartan aroma hesabı. Kafeinsiz tadı merak etmedim değil, minik boy görürsem deneyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazdan kalan
      burcu mini boy yok herhalde. bigun karşılaşırsak ikramim olsun sana ;)

      Sil
  20. Satranç'ı ben de okumak istiyorum, okuyacağım :)) Kafeinsiz kahve hiç içmedim, bol kafeine ihtiyacım olduğu için ki o bile beni uyanık tutamıyor :D Kafeinsiz kahvenin tadını merak ettim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak
      kitabi tavsiye ederim. ah o uyku direnir herseye:)

      Sil
    2. Kağıt Salıncak
      kitabi tavsiye ederim. ah o uyku direnir herseye:)

      Sil
  21. Ooooh, ne güzel keyifli bir yazı olmuş :) Seçimleri çok beğendim :)

    YanıtlaSil
  22. Efeeemmmm seçimler güzel beğendim. Beğenmekle kalmayıp okudum falan. Filhakika binaenaleyh bu blogda da pek bir iyi durmuş. Bende olsa basenlerden sıkar o yüzden sende dursun ben arada bir gelirim.
    Gelirim de, yağmur yağarken otobüse mi binilir ayıp yav !!
    Kurufasulye var mı sizde ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. syrakusa
      kuzum sen ne yiyip içiyon bize bi de hele ahahah:D
      kurufasulye olma mi ayip ettin ;) valla okumana cok sevindim tesekkur edeyim sana ♥

      Sil
  23. zweig hayatını okudun mu çok ilginç yaa. kreatif yazmadı ne zamandır. yazarsa diğer şarkıları sorcam ona :) şiirleri dinledim biliyor musun şimdi ve ağladım şimdi işte. ne güzel okuyolar yaa :) brecht fotodaki o kitabı okudum. brecht müthiş biri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepcim okudum hayatini. zaten sagolsun cevirmen Gulperi Sert kitabin basinda Zweigin hayatindan detayli bahsetmis. Bu cevirmeni cok begendim. notlari da cok tatliydi. ktabin yorumunu girersem eger mutlaka cevirmenden de bahsedecegim

      ilk iki sarkiyi biliyorum zaten. digerlerini ogrenebilirsem cok mutlu olacagim. soundtrack duskunleri kesin bilir de o kisilere nasil ulasilir. ama ben de arastiriyorum bir yandan :)

      gercekten ben de olsam aglardim guzelim . gurur verici. ve evet muthis okuyorlar.
      brecht evet cidden muthis;)

      Sil
  24. En sevdiğim üçlü kahve, kitap ve müzik :))

    YanıtlaSil
  25. Oo seçimler harika. Kahveyi çayı fazla kaçırdım son dönemde, midem isyanda. Belki kafeinsiz kahve damağımın da, midemin de gönlünü yapar. Nescafe nin önceki kafeinsizini ben de pek sevmemiştim. Bakalım yenisi nasıl?
    Bi de nerde denenmiş yemek tarifleri? Hani, hani?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. de kubad
      canim özlettin. son yazina bakinca cok huzunlendim . kahce ve cayi fazla kacirman bir de ustune onca stres tabi mide dayanmaz haklisin tatlim.dene bakalim belki seversin ;)
      sule m cafe den diyet kek denedim fotoladim en kisa zamanda paylasacagim canim. ^.^

      Sil
  26. Kahvemi içtim, kitap, şiir, müzik oh daha ne olsun:)))
    Çok teşekkürler Dera'cım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mujdecim oh ne guzel dahasi hep boyle keyif olsun cnm ♥

      Sil
  27. satrancı şule'nin aracılığı ile okumuştum, açıkçası bayağı da hoşuma gitmişti kitap.
    sayfa sayısının az da olmasının etkisiyle su gibi bitmişti. gerçi... kitap açıcıydı şimdi.
    sayfa sayısına mânâ bulmayayım zira, okuduğum nice kitaplar bilirim kimisini iki ayda anca bitirmişim. bu arada başlık şahane olmuş iron woman'ım. kitap, kahve, müzik... insan kendini kaybediyor yazını okurken. caravans'ı daha evvel izlememiştim. doğrusu müziği dinlerken film de ister istemez dikkatimi çekti, hatta şu yazıyı yazarken diğer yandan google'ı açtım filmin konusuna bakıyorum. ^^
    genelde klasik kahve sevdiğimden, bir türlü nescafe türevi kahvelerle aram iyi olmamıştır. yine de kafeinsiz kahve kulağa epey bir ilgi çekici geliyor. bir ara deneyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. riv :)
      ay ne mutlu oldum yorumunu gorunce. hosgeldin cnm
      evet kitap cok iyiydi. ay ben bu basliklarda cok bocaliyorum ama begenmene sevindim:) filmi ben de en kisa zamanda izlemeyi istiyorum.
      klasik kahve en iyi secim zaten rivim. bu granullu olanlarda pek bi hayir yok ta iste mecbur olunca diye :) dene bakalim ;)
      cok tesekkurler cnm sevgiler♥♥♥♥

      Sil
  28. Kafeinsiz kahveyi denemeliyim, filmi de bir hayli merak ettim en kısa sürede izleyeceğim.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pembiş vosvoscum dene dene seversin kesin ;) filmi ben de merak ettim açıkçası canım. Sadece tema müziğini dinledim ama zaten Anthony Queen var kesin güzeldir. İzleriz inşallah , sevgiler ;)

      Sil
  29. En sevdiğim kahve çeşidi bu sanırım.Bir başkasında asla bu tadı bulamıyorum...

    YanıtlaSil
  30. ya harikaymış, benim gibi tein-kafein intoleransı olanlara göreymiş ilk defa haberim oldu. kahve kokusunu severim ama hiç içemem, bunu bir deneyeyim. yazılarınız çok eğlenceli, elinize sağlık, blog keşif topluluğundan geliyorum =) sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygun Evrim Su,
      Hoşgeldin. Yine de bir doktora danış denemeden önce ne tarz bir intoleransın var bilemiyorum. İnşallah uyar sana da arada şımartırsın canım kendini.
      Teşekkür ederim ben de sana geleceğim ;)

      Sil