11 Mayıs 2016 Çarşamba

Bloggerlardan Sağlıklı Tarif Çekilişim Sonuçlandı ☕️ 🍰 🍴 👌 Müzik eşliğinde yiyelim 🎶



Postumu Müzik eşliğinde okumak isterseniz  en alta Haley Reinhart'tan "Creep" ekledim.
Bu posta yakıştığını düşünüyorum. Nedeniyse aşağıda yazılı ;)

Hani demiştim ya size şu postumda , arkadaşlarımın sağlıklı tariflerinden çekiliş yapacağım diye. İşte o çekilişi yaptım. Yani çekiliş yapmaya gerek kalmadı:) Diyet tarif bir tek "Şule m Cafe" de buldum ve  yaptım:D İçimde kaldı çekiliş yapma hevesi:)



Diğer arkadaşlarımın tarifleri çok ama çok lezzetli ve güzeller ancak diyete uygun değiller. Onlarla ilgili de ileriki zamanlarda denemeler yapacağım inşallah, şimdilik olmaz. >.<
Ben öyle bir dilimle yetinmem dibine vururum sevdiğim tatların aman aman uzak tutun benden ^.^ Gözümden kaçmış ta olabilir affola. Varsa tarifleriniz linklerini yoruma atarsanız sevinirim arkadaşlar. (edit Renklii Mutfakta bir tarif gördüm az önce yulaflı muzlu muffin bir sonrakine onu da deneyeceğim ;) )

Tarif detayı için Şule'nin ilgili postu ve detay tarifi için BURAYA lütfen. 

Bu kekte Un yok, yağ yok, beyaz şeker yok ! Yulaf kepeği,badem ve süt var. İsterseniz badem koymayabilirsiniz. 2 yemek kaşığı bal 2 yemek kaşığı pekmez koydum sadece tat için.  (Şule Agave kullanmış , bende yok o , o yüzden bunları kullandım.).

Ben yapım aşamalarını görsellerle aktaracağım. Ama arkadaşımızın sayfasına ziyaretinizi rica ediyorum daha detay tarif orada, hem bi selam vermiş olur tanımayanlar. Harika sağlıklı tarifler var haberiniz olsun.

yulaflı kek


Benim için iyi bir alternatif oldu. İçindeki maddeler kalori olarak ta kullanılacak maddeler yani vücut yağa çevirmiyor direk kullanıyor bunları. Agave olsa daha iyi olurdu tabi.

Tat olarak az şekerli geldi. Oğluma üstüne biraz bal ve pudra şekeri dökerek servis ettim. Beğendi. Hem böylelikle kekteki o kepek kuruluğu da rahatsız etmedi onu. 

Özellikle soğuyup ertesi güne kalınca çok daha güzel geldi bana. 

Bunun içine biraz kuru üzüm, biraz keçiboynuzu koysak ta olur herhalde. Denemek lazım.

Yapın deneyin derim. 

1 haftadır ekmekten, undan uzağım. Epey rahatladım. Aktivite de koyarsam fazlalıklar gider herhalde :) 

Tarif için ve sağlıklı paylaşımları için Sule m Cafe'ye çok teşekkür ederim. Ben yemek için yaşayanlardanım ahaha :) yani böyle keyfi yiyecekleri çok seviyorum; çikolata & kurabiye özellikle. Her zaman yemesem de , özellikle diyet yapıyorken yani yasakken daha bi istiyorum bu tarz atıştırmalıkları :) Eee napalım yasaklar tatlıdır değil mi arkadaşlarım ;)

 🎶 Keke Eşlik Edecek Şarkıya bakalım ;)

Gelelim Creep'e :) Haley Reinhart'ın sesi müthiş , bizdeki "O ses Türkiye" gibi Amerika'da yapılan ses yarışmasında yıldızı parlamış. Şimdi Post Modern Jukebox'la güzel şeyler yapıyor. Bu grup "Cover" şarkılar yapıyor ama tarzı  değiştirerek.  Bence harika şeyler yapıyorlar. Duymamış olanlar için  grubun Youtube Kanalı BURADA 

Radiohead'ciler pek beğenmeyebilir bu versiyonu :)  Ama benim nedense çok hoşuma gitti.

Neden bu posta bu şarkı oldu onu da açıklayayım,  aklıma geldi şarkıda bir bölümde:
"I want a perfect body
Mükemmel bir vucut istiyorum
I want a perfect soul
Mükemmel bir ruh istiyorum "

diyor da ondan :) Bir de severim bu şarkıyı hem de çok.

Ruhlarımızın mükemmel olması için hem içselliğimizi mercek altına alacağız hem de yediklerimizi içtiklerimizi. Çünkü sağlıksız yiyeceklerle beynimizin içine ediyoruz, depresyon anksiyete, hormon bozuklukları, agresiflik vs. gibi sorunlarda bu beslenme hatalarımızın büyük payı var.

Hepinize sağlıklı , mutlu, keyifgünler dilerim. Afiyet Olsun .












86 yorum:

  1. Üfffff Görüntü muhteşem ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. İşlenmemiş gıdayla, ekmeksiz, unsuz beslendiğimde ben de öyle rahatlıyorum ki Demir Hanımcığım. Ama çok fazla yapamıyorum maalesef. Hemen şekerli şeyler isteği oluşuyor. Agave nedir bilmiyordum. İlginç güzel bir tarifmiş. Ellerine sağlık canım benim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah hanfendiciiim ;) gercekten rahatlatiyor canim. agave bir kaktusden elde edilen bal kivaminda dogal tatlandirici.
      Buralarda epey pahali almiyorum simdilik.
      Cok tesekkurler canim:)

      Sil
    2. Ben de soracaktım Hanımım ;) sağolasın :D

      Sil
    3. Deryacigim bende cok sik kullanmiyorum Ageveyi.cok zorda kalirsam..Buralarda cok kullaniliyor ama seker yine seker ,kalorisi yine kalori...Steviayi sevemedim...Agevenin tadi rahatsiz etmiyor...cok sik kullanmamak sartiyla arada kullanilabilir..ama fiati Pahali dedigin gibi...Ayrica cok saglikli olmadigi yönünde bilgilerde duymustum...
      Bal ve pekmez alternatif kullaniliyor ama ikisininde pisme sirasiinda zararli hale dönüstügünü okuyorum saglik sitelerinde...

      Tatlandirma olayi ,seker,büyük sorun..Kahverengi sekerde saglikli deselerde,degil..ayni kalori ve vücuttaki tepkisi ayni...su seker sorunu ortadan kalksa insanlar zayiflayacakta ,ne zaman care bulunur bilemiyorum...
      Stevia kullanicaksa islenmis stevia ,beyaz toz halinde degil,dogal haliyle kullanilmali deniyor..beyazinda katki maddeleri cok.Hindistan cevizi sekeri var,en sagliklisi deniyor o da astronomik fiyatta ,,daha denemedim:))

      Sil
    4. Bi de akcaagac surubu var 😉 keciboynuzu tozu kuru uzum felan da belki cozum olabilir. Illa ki 💞💘sekerli bisiler bulmaliyiz 😄

      Sil
    5. Daginikcim 💞💕😜

      Sil
    6. Bal ısı gördüğünde aynı şeker diyor Karatay 😂 karamelize olmuş çöp 😂 pekmez zaten kaynat kaynat fokur fokur 😂

      Hurma kullanılıyor genelde ezilmiş hali 😉

      Sil
    7. Fenomcum ah yaa bal da mı olmuyoooo :) aaa çekin vurun beni be yaaw :p
      hurma da acep dayanıyormuymuş , ay çiğ kek yapcam yakındır :)
      keçiboynuzu tozu hurma evet bunları kullanayım madem bir sonrakine :) piki piki söz mucks :)

      Sil
    8. Karatay öyle dedi, ısı varsa hepsi rafine şekerle aynı diyor 😂
      Hurma ile yaptılar dondurma falan ya da tatlı 😂😂😂 Felady! Çözüm ve tarif bekliyorum senden 😂

      Sil
  3. Derya'cığım selam;
    Emeğine sağlık ev arkadaşımızın da tarifine :)
    Zor bir yola başlamışsın anlaşılan ... Bir hafta un uzak kalmak demek yolu yarılamışsın sen maşallah ...
    E hadi bakalım Allah tamamına erdirsin
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Didemcim cok tesekkur ederim cnm. Evet zor bir yol yaa :/ Insallah tamamina erer. sevgiler cnm 💕

      Sil
  4. İyi de bu çok sağlıklı böle olunca güzel olur mu ki bilemedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cahil okur
      Nihat olur olur . olmali. Oldugunu varsayacaz. Olmus gibi yapicaz. Olmak ya da olmamak demicez olmus dicez:)
      Ama cidden guzel .
      sanki yapicaksin sayin paparazzi :D ammaaa velevki yaptin seveceksin inaniyorum :)

      Sil
  5. Ellerine sağlık FeLady :)) Haklısın, her şeyin başı sağlık... Ben de ekmeğimi kendim yapmaya başladım tam buğday unu ile. Arada kaçamaklar oluyor elbet ama elimden geleni yapıyorum. :) Tarifi bir ara deneyeceğim, not aldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blanacim ne iyi kendin yapiyorsun canim.ekmek makinesindemi yapiyorsun. Kacamaklar olsun tabii ;) sevgiler💕

      Sil
    2. Tefal'in ekmek makinesini aldım, çok memnunum :) <3

      Sil
    3. Blanacim tefal ne varsa sende var 😜 gule gule kullan cok guzrl oluyo o ekmekler 💕

      Sil
  6. Çok tatlısın Deryacım, şarkının sözleri süpermiş güldürdün beni :) çok d'a hoşuma gitti :)) bu arada bende yiyici grubundanım ama kendi yaptıklarımı çok zevkle yediğim söylenemez :(
    Diyet ve sağlıklı tarifler konusunda Şule ablayı tek geçerim bence çok doğru bir seçim :)
    Onun fikrine seninde ellerine sağlık :)

    Benim yulaflı muffin tarifi de biraz değişik ama bu tür tatlar arayanlar için çok güzel umarım beğenirsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sinemcin sarkinin icinden cekince komik oluyor :) aa o kadar guzel yapiyorsun ki niye keyifle yiyemiyorsun kiyamam yaa . Sule evet masallahi var.
      O muffini de yapacagim insallah. Cok tesekkurler canim. Sevgiler💕

      Sil
    2. Sinemcigim,senin tarifleri görünce nefsimle savasiyorum .resmen.Deryanin keki cok hos duruyor...yeniden pisirmelim:)

      Sil
  7. Sağlıklı şeyler tüketmek insani mânen de rahatlatıyor gerçekten.
    Tarih çok hoş ama ben gibi üşengeç biri ancak resimlerine bakar iç geçirir.
    Bende diyetteyim, aslında diyet değil de yaşam tarzımı değiştirdim diyebilirim.

    Şarkıya da bayıldım, ilk defa dinliyorum ama çok sevdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nursalkimi
      Canim nasil degistirdin yasam tarzini. ?
      Cok tesekkurler 💕

      Sil
  8. Un yok, yağ yok, şeker yok! E daha ne olsun? Hakikaten sağlıklı, hele hele diyet yapanlara birebir tarif, ben artık şekerli kek zaten yiyemiyorum, bayıyor, bir tek trileçeyi çok sevdim tatlı olarak onun içi o kadar çok sütlü ki, şekerin tadını yok ediyor.:))eline sağlık canım, şarkıyı ilk kez dinleyeceğim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mujdecim evet bu tarif kurtaricim oldu;).Trilece de ayri bi guzeldir;)
      Cok tesekkurler sevgiler ❤

      Sil
  9. Afiyet olsun :)) anneme yapabilirim bak bunu :)) muffinide bekliyorum senden :))
    Azmin sonu selamet :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayattankarelerimiz
      Sagol cnm. Yap bakalim annecigin nasıl bulacak ;) Insallah selamet olur :) sagol cnm 💗

      Sil
  10. Ben bu şarkının orjinal Radiohead halini seviyorum sanırım. Çok severim üstelik :D

    Şule'nin tariflerine bayılıyorum. (Ama tabi senin enginar dolması tarifinin yeri de ayrıdır bak :)

    Ellerinize sağlık efendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handancim Radiohead den sevenler genelde ayni tepkide :) ah o enginar dolmasi yok mu kariyerimin sonu oldu ahaha:) sule evet cok guzel tarifleri var.tesekkurler canim;)💕

      Sil
    2. Handan'cigim tesekkürler....

      Sil
    3. Demir hanımcığım, ben sizin enginar dolması tarifinizin tamamını gerçekten bekliyorum hala ama. Müsait bir zamanda zamanda paylaşırsanız çok memnun olacağım. Videoya gerek yok, Videosuz da olur :)

      Sil
    4. istanbul hanımfendisi
      ah hanfendicim ah :) tabiki ne demek , en kısa zamanda hazırlayayım sana tarifini post yapyım güzelim . o video hezimetinden sonra kimse benim enginara rağbet etmez diye düşündüydüm de eheheh :D sağol canım benim . kocaman sevgiler :)

      Sil
  11. Şulem Cafe birbirinden sağlıklı ve leziz yiyecek tarifleri ile doludur..
    Afiyetler olsun...
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nahidecim gercekten de kendini adamis saglikli yasama cok takdir ediyorum.
      Sevgiler canim💕

      Sil
    2. Tesekkür ederim,Renkli Pasta Sepeti . sayfanizda ki tariflerinin yaninda pek cazibeli degillerse de bazen ihtiyac oluyor bu tarz tariflere :)

      Sil
  12. Ellerine sağlık. Çok lezzetli çok sağlıklı

    YanıtlaSil
  13. Hayatında diyet yapamamış biri olarak diyete uygun olsada olmasada severim ben bunu ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filizcim gercekten de diyet yapmayanlar icin de gayet guzel.💕

      Sil
  14. Hem basit, hem pratik, hem lezzetli hem de sağlıklı. E daha ne olsun :))
    Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  15. İradeni takdir ettim. Şekerli bir şey yemediğim gün öldüğüm gündür. Bu yaşıma geldim hala annem eleştiriyor: "Abur cubur yeme, sağlıksız beslenme." Ne yapayım her şey yavan geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdan kalan
      Ay cok guldum. Tobe de kiz ne ölmesi 😄 bak bunu yap sen dinle beni ;)

      Sil
  16. zaten sen "perfect soul" e sahipsin ki Felady!
    perfect body konusunda haksızlık mı ediyorsun, enginar tüketen insansın sen oysa :))) Ondan ala diyet yemekleri olur mu? :)))

    Sule m. tercihi güzel olmuş, ellerine sağlık ;)


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fenomcuuum canim o senin perfect bakışın ki😘 ah enginar 😄 tesekkurler tatlim ❤💚💜

      Sil
  17. Aşkolsun Kırmızılım :D Bende hep diyet! Peynir, yoğurt, Sebze :P hahahaha :D Şaka bir yana Şule'nin de senin de eline sağlık!
    Çok güzel anlatmışsın. Fotoğrafların yine detaylı, açıklayıcı.
    Müziği dinleyemesem de hissetttim ruhunu ;)

    Benim de diyete başlamam lazım bakalım...
    Ben de şekersiz pankek paylaşacağım inşallah vakit bulabilirsem, ama un var tabi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dağınıkiiim. Cok tesekkurler canim. Basla valla arkadasim saglikli olalim 💪benden sana bisuru destek ❤💚💜

      Sil
  18. Derya'cım güzel bir tarif Yulaf kepeğini bir ara bende kullandım,insanlar damak tatlarını değiştirmeye başlamalı,yoksa sağlıksız yiyecekler canımıza okuyacak.Ben iki aydır sadece ekmek ve unlu yiyecekleri hayatımdan çıkardım.Arada yedim çok az ama onun dışında limonlu su aç karnına,tok karnına şekeri sadece meyvelerden,bol sebze hiç aç kalmadım,eskiden kızartma,salata suyu vb.zevklerimde ekmek olmzsa olmazdı ama şimdi oluyor çünkü,kilo verdiğinizi görünce bunlardan vazgeçe biliyor insan,ben iki ayda 4 kilo verdim ağır,ağır acelem yok çok iyi hisediyor,aktif olduğumu yakınlarım bile fark ediyor.Herkese tavsiye ederim(.Dikkat karbonhidratlı yediğiniz an açlık tavan-tokluk hissi ise yok oluyor malum,ünsilün olayı aman dikkat.)diyelim.Ha birde ceviz atıştırmalık yerine yiyiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merihcim cok guzel valla tebrik ederim.kesinlikle o insulin direnci mahvediyor bizi. 4 kilo gercekten cok iyi. Ceviz harika bir atistirmalik. Limonlu suya ben de baslicam. Daha yeni yeni yapmama ragme ben bile rahatlamis hissediyorum cnm 💜💚❤

      Sil
  19. Ooooo! Deryacagigim nefis gözüküyor...Dolgun dolgun,tam kek olmus bu ...Benim kalip genisti ,ince olmustu..Ellerine saglik....
    Haber verdigin icin cok tesekkür ederim, dün bir ara girip bloga yazi yazdim,foto yükleyemedem
    cikmak zorunda kaldim..Blog gezmelerim insallah haftaya basliyacak.esim bu hafta da evdeydi, blogla hic ilgilenemedim...
    Hosunuza gittigine sevindim...kekler özellikle diyet zamanlari insanin burnunda tütüyor...bu tarz olanlar ile bu istek biraz olsun bastiriliyor.Bir ara yagsiz tarifleri cok deniyordum ...Simdilerde saglikli yaglari yemek ön plana cikti...Yagdan korkmayin,yagsiz kilo verilmez deniyor...Yeni akim böyle...Zeytinyagi,avokado yagi,h.cevizi yagi,vs. Gibi ..beslenme de en zararlisi seker ve beyaz un...Yaglari özellikle z.yagi,tereyagi yemeklerde kullaniyorum...yine de ölcülü olmakta fayda vardir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah canim Sulecim şu tarifin var ya oyle isime yaradi ki. Nasil tsk edeyim bilemedim. yag onemli evet tereyag ve zeytinyagi eksik olmaz bizden de. Saglikli yaga ihtiyacimiz var evet cnm. Ölçü hayatimizin her noktasinda. gerekli galiba 😉 cok sagol cnm. Daha senin bisuru tarifin var deneyecegim ❤❤❤❤

      Sil
  20. Bu kalp emojilerini nasil yaptin ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sulecim cep telimde var onlar . bi onceki cep samsung S3 tu onda yoktu. Simdikinde oluyor kendi klavyesinde var ❤💚💚💘💞💖💕💎

      Sil
  21. Çok güzel söylemiş sin Deryacım yediklerimiz ruh sağlığımızı fena etkiliyor. Müzik harikaydı buarada

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadriyecim cok tesekkurler cnm. Muzigi begenmene cok sevindim 💞

      Sil
  22. Denoo kiz ben size tattirmadim di mi. Hain kardesim ben 😄 bi daha yapayim ece sever insallah .

    YanıtlaSil
  23. shuleeeee en sevdiklerimdeeeeeen yaaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepcim evet biliyoruz sulenin yeri ayrıdır senin için kitapta da görmüştüm. hberi var mı ki kitaptan aceba :)

      Sil
  24. Harika, eline sağlık azizim! Benim de böyle bir yenilenme sürecine girmem lazım da önce o havaya girmem lazım :) Sevgiler ❤

    YanıtlaSil
  25. Afiyet olsun canim eline saglik.

    YanıtlaSil
  26. Genellikle sebze ağırlıklı beslenirim.
    Pırasalı börek, ıspanaklı börek, dereotlu poğaça falan.. Sağlık önemli. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay çok güldüm yorumuna :))

      Sil
    2. Eminecim Syrakusacigim sagolsun guldurmekten oldurcek bizi yakinda😍blogunu tanimiyirsan mutlaka git bol bol gulersin💞

      Sil
    3. Eminecim Syrakusacigim sagolsun guldurmekten oldurcek bizi yakinda😍blogunu tanimiyirsan mutlaka git bol bol gulersin💞

      Sil
    4. gülmeyin göbeemeeee :D

      Sil
  27. Sigara serbest mi yanında?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. randle patrick
      come on dude :p sigara böreği versek onun yerine hı ? :D

      Sil
  28. Ellerinize sağlık lezzetli olduğu çok belli))

    YanıtlaSil
  29. Bende buraya yorum yazarım Deryaaa kaçamazsın:))) İlla söyleyeceğim çünkü okuma bayramı fotoğrafına bakarken dedim ki "aynı benim oğlan o da fotoğraf çektirmeyi sevmez" sonra yazını okuyunca sende öyle demişsin. Bu erkek çocuklarının ortak özelliği sanırım. Benim oğlan poz verme özürlü kız ise bir fotoğraf makinası görmesin bayılır poz vermeye. Sevgiler.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadriyee:) ahah Canim yaa :)
      Erkekler dogustan kacaklar:) oyle sevmiyorlar hic hep zorla :) kizlar da sanirsin kapak pozu veriyorlar :) Allahim nasil farkliyiz yaa su erkeklerden 😄

      Sil
    2. Hazır buraya yorum yapabileceğimi akıl etmişken Kadriyeyi görüp o nasıl saç rengidir kuzum yaaaaaa diyiveriyim :)))
      Bayıldım rengine ♥
      Çok yakışmış, hakikaten yakışmış, yok hatta çok yakışmış :)))
      Bu arada dünden beri bunu söyleyemediğim için çatlamıştım :) Kadriyenin yaptığını niye akıl edemedimki :))))))))

      Sil
    3. şebooo :) çok çok çok teşekkür ederim ben de sevdim saçımı :D
      ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

      Sil
  30. Yayını kaldırmış bulundum cevap veremedim :)))
    Buraya bari yazıyım dedim ahahahaaaa :))
    Yazılarım kumanda paneline geç düşüyor yada düşmüyor, onun ayarlamasını yapmaya çalışıyoruz :)))
    Patlamıycam merak etme ahahahahaaaa :)
    beni çok güldürdün, allah iyiliğini versin emi :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebocumm :D Her türlü deneme yazılarınıza anında müdahele :) Kadriye bilir:D gözüm üzerinizde bi rahat vermiyorum size ahhha:D
      oh iyi patlamadığına patlatmadığına çok sevindim :D
      öptüm ^.^

      Sil
  31. Belki daha evvel de katıldım sitenize. Bakmadım :) Eğer öyleyse ikinci kez, aynı kişi olarak izleyen oldum size. Güldüren yorumlarınızı, yazılarınız kadar seviyorum :))) Ben de öykü, anı, denme, gezi ve köşe yazılarım ile yalnızca kendi çektiğim fotoğraflardan olusan blogum www.acemidemirci.blogspot.com adresine beklerim. Hüdaydalı selamlarımla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acemidemirci,
      ne kadar sevindim. çok teşekkür ederim. gelirim elbette sevgiler ;)

      Sil
  32. Creep' e krep de gidermiş ama kek müthiş olmuş :)))
    Ellerine sağlııııık Demirkadın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahve Yanı
      Ahahah :D creep krep hımm çok zekice sende de kelimeler konusunda ayrı bir yetenek var bak ;)
      Çok teşekkürler canım <3

      Sil