20 Nisan 2016 Çarşamba

"Parçalanmış Gülüşler" bir Tolga Yazıcı Kitabı..





Malumunuz  herkeslerin pek bir kıskandığı :) sevgili yazar arkadaşımız Tolga Yazıcı ( aa soyadı nasıl da uygun di mi ) 'nın kaleme aldığı "Parçalanmış Gülüşler" kitabını hediye ettiği çekilişi kazanmıştım. Bir de o meşhur defterini :) 

Kitabı okurken birkaç hikayeden oluştuğunu bilmeden okumaya başladım. Hikaye roman tadında ilerlerken birden başka bir insanlar karıştı olaya Allah Allah dedim bunlar da kim? Meğer 2. hikayeymiş:)

Bakalım arkadaşımızın kitabı benim gözümden nasılmış. Defalarca yazdım sildim, sığ kalmasın yorumum istiyorum. O yüzden biraz uzun olacak. Ama Tolga arkadaşımızın hatırına lütfen sonuna kadar okuma sabrını gösterin. Okumayana çok kızarım :D 
Kahveler hazırsa başlayalım ;)

            Parçalanmış Gülüşler'e Genel Bakış          




Efendim öncelikle şunu belirtmekte fayda var. Tolga'nın uslubu biraz sıradışı. Ayrıca hikayeleri okurken daha önce de dediğim gibi Çelik gibi sinirlere de ihtiyaç oluyor bazı yerlerde.

Gerçekten hepsi de trajik hikayeler. Ancak öyle ilginç ki tam hüzünlendirirken yazarın yazdığı bir kelime veya bir küfür veya bir benzetme her ne ise acaip güldürüyor. Çok ilginç değil mi , sonra nasıl beceriyorsa sizin de gülüşünüz birden parçalanıveriyor.

Hikayelerin kurgusu sıra dışı olabilir uslubu da ancak gerçek dışı değil, yani demek istediğim kitaptaki yaşamlar var.Kötülüklerin olduğu, sapkınlıkların olduğu bir dünyada yaşıyoruz. O dünya hemen yanı başımızda ama bize paralel bir dünya. Sadece arka sokaklar değil kendi normal bulduğumuz habitatımızda bile yine farklı boyut ve şekillerde bu tuhaflıkların var olduğunu biliyoruz bunu da yine  hikayelerinde görebiliyoruz. 

                                     Uslup                                      


İlk defa bir kitabın yazımsal şeklinden bahsetme ihtiyacı duyuyorum. 
Argo kelimeler bolca kullanılmış.
Olayların geçtiği yerlerdeki konuşma tarzları aynen öyle olduğu için yazarımız birebir insanların tarzlarını yansıtmış (ayrımcılık gibi konuşmuyorum sakın yanlış anlaşılmasın ama her semtin bir uslubu var bu da yadsınamaz) Sadece o çevrelere de has değil gerçi bu durum,  günümüz gençliği  de böyle konuşuyor bunu biliyoruz. Hatta kızlarda bu durum çok daha arttı.  

Ancak şu da yazarın kabiliyetidir ki ,argo, içeriğin gerisinde kalıyor hatta çoğu yerde enteresan bir şekilde buraya yakışmış diyorsunuz.
Rahatsız etmiyor.Cinsel içerik te barındırıyor bazı hikayeleri.  O yüzden   +18  diyebileceğimiz bir  özellikte..

     Kitaptaki hikayeler , karakterler  kısa kısa...   

Yiğit Pek ve arkadaşları kitabın ilk 106 sayfasındalar.. İlginç karakterler hayatın sillesini yemiş gençler. Mahalle dostlukları. Onların yaşamları ve trajik öyküsü..

Saatçi Nejat Amca başlıklı hikaye 107- 185.sayfalarda. Bu hikayede  Selim, ana karakter, uzun yıllar sonra hapisten çıkar ve mahallesine döner. Selim'in aşık olması, arkadaşının başına geldiği bir dert yüzünden hepsinin kendilerini ortaya atması ve Selimin başına gelenler.. Sıcak ve samimi dostluklar, aşk, mafya, dram bu hikayenin ekseni.

"Sevişmemiz Gereken Bir Konu Var" 186 - 212 .sayfalarda. Bu sefer mahalleden uzakta metropoldeyiz. Ankara'da geçen hikayede iki kadın arasında kalan bir adam var. Sibel geçmişte yaşadığı travmalar nedeniyle cinselliği  kullanan bir kadın. Dilara ise çok güzel... Bu ilişki nereye varır

Karaktersiz Yazar -- Ana karakter bir yazar, küfürden hoşlanmıyor bir hikaye yazacak odaklanamıyor. Etrafındaki insanlar ayrı bir alem. Yazarımız ayrı bir alem.. bu da ilginçliklerle dolu bir hikaye .Yazarın mürekkep tanrısı ile dialogları pek bi ilginç

Ve sondaki "Bütün O.Ç ler Günahsızdır"  bölümü;  burada yine bir önceki yazar, karakterlerini oluşturuyor hastanede (ya da ben böyle anladım) ve en sona da Dilba diye bir karakter ve hikaye koyuyor. Bu kısmı okuduktan sonra zaten artık kafanıza bir balyoz inmiş oluyor.


                           Kitaptan Sözler                               


Kelime oyunlarında nasıl bir ustalığı var anlatamam. Bu ciddi bir yetenek. Epey bir sayfa var altı çizili biraz eleme yaparak buraya aktaralım. 


Gözleriyle gülebilmesini becerebilen insanların korumaya alınmasını isterim her zaman.Çünkü sayılrı "caretta caretta"lar kadar azaldı.

İnsanlar gibi kelimeleri de çatıştır, kavga ettir. Kafamızın içinde milyonlarca kelime var, elbet o kavganın arasından sıyrılıp çıkanlar olacaktır; o sağ kalan kelimeleri çok iyi muhafaza etmek gerekir, ağır bir savaştan kaçmış yabani ata benzerler çünkü.

Kimisi küfür etmeyi sevmez, bizzat küfrün kendisi olur.

"şairin halinden şairler anlar
anlamayanlara kızmıyorum ama
odunluk baki ise sadası hoş olmuyor
iki gram duygu döküyorsun kağıda
buhar olup uçuyor...
......
bir çiçeğin söylediği türküyü kim duyabilir ki
şairden başka..
..
ve sevda
inadına, ölesiye , öldüresiye sevda!
öylesine yaşansa da
şairler olmasaydı ayrılıklar yetim kalırdı"  (parçalanmış gülüşler şiiri) 

"Tıbba "metrobüsten inememe" diye yeni bir hastalık eklemeleri lazım.

                                    Yorumum                              


 Sanki karşında biriyle sohbet ediyorsun, öylesine samimi ki.. Hiç kasma yok. Akıcı, komik , yüz kızartıcı, üzücü, herşeyden var anlayacağınız.


                                  Eleştiri                                 


Son hikayeyi koymasaydın keşke. Kitabı onunla noktalamasaydın. O hikaye tüm düğümüyle boğazımda kaldı . Biraz aşırı doz oldu benim için.

Bir de Özdemir Asaf'ın, Ahmet Kaya'nın, Yılmaz Güney'in birer sözleri var ancak atıf yok, unutulmuş. Herkes bu sözlerin sahibini bilmeyebilir, onun için atıf olsa daha iyi olurdu. 

                                   Son Söz                                    

Ben de kitap gibi yorum yaptım. O yüzden son söz koyayım :) 

Trajikomedya ve dram ustası mı desek sana :) Böyle tematik film izler gibi okunuyor.  Biraz yayılırsa kitap, eminim ki çok konuşulur üzerinde. Eleştirmenlerin sözleri havada uçuşur. Herkes birşeyler der, kimisi yerden yere vurur, kimisi yere göğe sığdıramaz. 


Velhasıl çok ilginç , etkileyici, sıradışı bir kitap ve yetenekli, karanlık ancak mizahi ve zeki bir kalem.  

Bir sonraki kitabında gerçek gülüşlerin yer aldığı öyküler olsun mu bunu çok isterim ;).  




                            TEŞEKKÜR                           




Çekiliş sonrası hızlı bir şekilde kitap ve defteri, çok tatlı hediye paketiyle ve özenerek imzalayıp bu güzel notla birlikte gönderdiği için kitabın yazarı arkadaşımız Tolga Yazıcı'ya kocaman teşekkür ediyorum. Başarılarının artarak devam etmesini, geniş kitlelerce okunmasını temenni ediyorum


Okudunuz mu tüm postu :) Sözlü yapacağım:)

Evet ne düşünüyorsunuz çok merak ediyorum. 



64 yorum:

  1. Yorumunu çok beğendim Derya abla! Eleştirin çok özgün olmuş. Eksiğini, fazlasını her şeyini yazmışsın. ^^ Sayende fikrim oldu kitap hakkında. Eline sağlık! :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlknurcum çok teşekkür ederim canım yorumuna çok sevindim :)

      Sil
  2. Önce yazara tebrikler. İlginç bir kitap. Sana da tebrikler, canla başla eleştirmişsin. Bana da tebrikler senin postu okudum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. syrkusa
      blog yazar arkadaşlar torpilliler benim gözümde onların kitaplarını daha büyük bir emekle yorumlamaya çalışacağım :) ama gerçekten de ilginç bir kitapmış.
      bravo hepsini okudun mu hemen sözlü yapacağım :)

      Sil
    2. yap yap tabii yap sen.. bak şurda kuş var!! (geri geri giderek ufaktan sıvışma)

      Sil
    3. syrakusa ahaha ya çok alemsin sen rollere bak :D

      Sil
  3. Henüz okuma fırsatı bulamadığım ama almam gerekenler listesine eklediğim bir kitap bu. Çok güzel yorumlamışsınız, acaba ben ne hissederim okurken bilemedim, Tolga'nın kalemine sağlık güzel bir iş çıkarmış belli ki, Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adam Mutlu,
      Bakalım sen ne hissedeceksin. Başlangıçta yadırgayabilirsin ben de önce ne oluyoruz gibi bir hisse kapıldım ama bu çok kısa sürdü. Gerçekten yetenekli bir kalem. Çok teşekkür ederim. İnşallah sen de okursun ve nasıl değerlendireceğini çok merak ediyorum

      Sil
  4. Sonuna kadar okudum :) hüzünlendirirken güldürme kısmı hoşuma gitti.Hikayelerde her duyguyu yaşamak güzel tek bir konu üzerinde devam etmiyor yani.

    sorular zor olmasın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esmanur
      okudun mu :) çalıştığın yerlerden sorayım bariii :)
      konular farklı farklı evet canım

      Sil
  5. Demir anne, biliyorsun önerdiğin kitap okunacaklar listeme giriyor ama yorumunu okumuyorum. Hakkında güzelliği dışında başka bir şey bilmeyim diye.
    Takıntılıyım, biliyorum :p:p

    Ama bir de ne biliyorum var ya, hanene hilal doğmuş güzelim. Yakında iyi bir haber alacaksın. Hatta bu iyi haber, oturup olması için dua ettiğin bir şey.
    Fincanın da pek şık ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. de kubadcım
      biliyorum senin bu huyunu:D obsesifsin ahaha :)
      o halde sen benim hep en son kısımları oku .
      Oh oh falımı da okudun ayy ne tatlısın sen yaa :) İnşallah bir gün karşılıklı höpürdetir fallarıma bakarız 3 vakte 5 vakte kadar diye sallar sallar güleriz ^.^
      Teşekkür ederim canım ♥

      Sil
  6. ne güzel anlatmışsın. okuycam ben de zaten alıp. işallah bol bol kitapları olsun o da bizden işte yaaa :)

    YanıtlaSil
  7. Okudum okudum pekte beğendim yorumu.. Sözlüye kalkabilirim hazırım öğretmenim :)

    YanıtlaSil
  8. Tolga'yı atlayıp seni kutluyorum Demirkadın. Bir kitap ancak böyle güzel tanıtılabilirdi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahve Telvesi ,
      ahaha sağol canım. ama kitap böyle yorumlatıyor kendisini ;)

      Sil
    2. http://kahvetelvesi-kahvemolasi.blogspot.com.tr/2016/08/parlanmis-gulusler-tolga-yazici.html

      kulağını çınlattık :p

      Sil
  9. Çok güzel yorumlamışsınız :) bir de kitap okumaya zamanım olsa ne güzel olacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açelyacım
      Teşekkür ederim canım , şöminen var artık bak onun karşısında bol kahveli kitaplı fotolar bekliyoruz senden ;)

      Sil
  10. Argo nedense beni itiyor. Avam ağızdan irrite oluyorum. Yalnız +18 olunca argoyla bi örtüşmüş. Şu cümleyi de enteresan buldum ama ne yalan söyliiim hoşuma da gitti: Sevişmemiz Gereken Bir Konu Var!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nilgüncüm beni de itiyor gerçekten de . ben daha çok temiz ve edebi dili tercih ediyorum. ancak bu kitap konusu itibarıyla argoyu barındırmak zorunda ve yazar uslup olarak bunu iyi kotarmış biraz yüzümüzü kızartıyor gerçi :)
      o konu da ilginçti zaten :) sağol canm

      Sil
  11. Tolga'yı blogundan tanıyorum. Tam da dediğin gibi küfürü iyi kullanabilen ender kişilerden biri; tam gülerken içinizi parçalayan; dağılırken tebessüm ettiren kısacası bizi duvardan duvara vurabilen bir yazar.
    Seni de tebrik ediyorum. Güzel yorumlamışsın. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. safiyecim 3 satırda heşeyi özetledin. Nokta atışı ;) aynen dediğin gibi
      Çok teşekkür edrim canım , postlarını özledik ama ;)

      Sil
  12. Abla çok güzel yazmışsın benimde bir an önce almak istediğim kitaplardan biri bu çekilişi de kazanamadık malum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Menfi Ebrucum
      Ahh o çekiliş kıyamam yaa :D inşallah bir an evvel alırsın canım senin yorumlarını da çok merk ediyorum. teşekkürler sevgiler ♥

      Sil
  13. Demir hanımcığım, harikasın kitap yorumlarında, ben bunu bilir bunu söylerim. Tolga Bey'in de emeğine sağlık, bende alayım kitabı, merak ettim şimdi ;)
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul Hanımefendisi
      Ah hanfendiciğim nerelerdesiniz siz :)
      ay çok sağol canıım.İstanbul Hanımefendisi olarak sen okusan ve yorumlasan vuhuu acaip olur:)Sevgiler cnım :)

      Sil
  14. hiçbir zaman kendime yazar diyebilme cesaretinde bulunamadım bir türlü. yazarlık kavramı ben de çok farklı. o yüzden yazan dedim ben de, ben ve benim gibilere..
    bir şiirim de şöyle dedim; benimkisi sade üretken bir düş mekanızması.
    olmayan beynimle bir şeyler türetmeye başladım. karakteri yazan değil de karakterin kendisi oldum. o yüzden karakterin küfretmesi yerde küfrettim. ağlaması gereken yerde ağladım. öldürmesi gereken yerde öldürdüm. tecavüz ettim, tecavüz edildim. işte tam da bundan dolayı hani senin dediğin "çelik gibi sinir olmalı" kavramı ben de kayboldu. inan yazarken çok zorlandım. Dilba'nın hikâyesinde 3 kere ara verdim. Sildim komple, sonra tekrardan yazdım.
    velhasıl, bir yazan olarak konuyu uzatmamın sebebi az daha anlatımına odaklanırsam ağliciim:)
    çok duygulandım. ömür hayatımda sanırım böylesi güzel yorumla karşılaşmayacağım. güzellikten kastım hikayeyi beğenip ya da beğenmemen değil, ben gördüm ki o hikayede ki karaktere uzaktan biri bakmış, hakikaten görmüş onları. Yiğit'le o leş çaylardan birini içmiş. Kıvanç'la delirmiş, Selim'in suçuna ortak olmuş.
    teşekkür ederim. laf olsun diye değil ama bu. gerçekten beni anlayabildiğin için teşekkür ederim..
    eleştirilerin konusunda öyle haklısın ki, demek ki birinin beni dürtmesi gerekiyormuş. sen söylemeden aklıma bile gelmedi alıntılardaki hissizlik.
    var'ol emi.
    yorumlayan tüm dostlara da kucak dolusu sevgiler.
    ben parçalanmış gülüşler dedim, siz bana bakmayın,
    gülümseyin emi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tolga,
      çok çook teşekkür ederim ne güzel yazmışsın.

      "Yazan" bana göre mütevazi olduğun için öyle , sana göre ise kendini daha "çırak" olarak gördüğün için böyle. Ama galiba en iyisi de senin yaptığın.

      gerçekten bir acaip bir düş mekanizması var, evet bu sende epey üretken ancak onu kelimelere döktürebilme kısmı ise bir yetenek.

      hissederek yazdığın kadar hissettirerek okutuyorsun. bu çok özel bir kabiliyet lakin bu biraz da sorumluluk katıyor "yazan" a . yani bazen okurun gözünden ve gönlünden bakarak dizginlemen gereken aktarımlar olacak belki de ileriki zamanlarda, çünkü sadece karakterlerle değil artık okurunla da bir bağın var:)

      ben de ömrü hayatımda ilk defa bir "yazar" dan yorum alıyorum :) çok incesin çok teşekkür ederim. sana da dediğim gibi yorum sığ kalmasın düzgün aktarayım istedim. benim kelimelerle pek aram yok siz "yazan" lar gibi :)
      evet kitabın içindeydim hatta uzaktan bakmadım bile direk içine girdim :) belki de ondan artık dilba da allak bullak oldum .
      aynen öyle o leş çaylardan içtim ben :)
      bu arada blogunu da azcık talan ettim okurken kitabını ^-^.
      hatta ilk postunda lale sokak tan bahsetmişsin:) o da kitabın başında vardı, o dediğin üretken düş mekanizmasını direk hissettiriyordu ve de ilgimi çok çekmşti.

      gülümseyelim inşallah hep birlikte hem de hiç parçalanmadan;)

      kalemine sağlık Tolgacım. okurun bol olsun.
      sevgiler

      Sil
  15. Başından sonuna kadar dikkatle okuduğum öğretmenim, cevap verebilirmiyim? :) Yazınıza bayıldım. Bütün yönleriyle yorumlamışsınız kitabı.. Belki normal bir tanıtım yazısında okusaydım, bu kadar ilgimi çekmeyecekti. Ama öyle yerlere değinmişsiniz ki şuanda alıp okumak istedim. Hatta fırsatını bulunca alacağımda.. Ellerinize, emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akela
      Canım çok teşekkür ederim inan çok sevindim böyle hissettirebildiğime. Umarım en kısa zamanda sen de okur ve yorumunu paylaşırsın bizlerle
      Sevgiler ;)

      Sil
  16. Eğer sen de bize hediye ederseniz okuma fırsatı bulmuş oluruz derya abla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emre :) bak seeen :)
      özel olarak yazarı tarafından şahsıma imzalanmış bu kitabı asla ve asla kimseyle paylaşamam , namümkün canım.
      Evimde, kitaplığımın en güzel köşesinde yer alacak ;)
      yahu alsana netten :)

      Sil
  17. Uzun zamandır blogunu takip ediyorum Tolga'nın ve yazım tarzını çok severim. Kitabı bulamadım ama gelir diye düşünüyorum. Merak ediyorum. Güzel bir eleştiri olmuş. Blogta okuduklarım için düşündüğüm şeyleri yazmışsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadriyecim teşekkür ederim, umarım sen de okursun. Kitabı kitapyurdunda dr da var haberin olsun ;)

      Sil
  18. Derya cım kitap yorumuna bayıldım gerçekten hakkını vererek anlatmışsın inanılmaz merak uyandırdı ;) kalemine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşah canım çok mutlu oldum bu yoruma. Teşekkür ederim ;)

      Sil
  19. sen de neredeyse yazar kadar emek vermişsin yoruma takdir edilesi , okumadım ama kısmet :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Eylemi,
      canım sağolasın. hadi bakalım inşallah ;:D

      Sil
  20. Öncelikle yazının gidişatını beğendiğimi söylemek istiyorum. Şekil şemal dikkat çekici bölüm başlıkları, mavi ile yazılan cümleler... Hoşuma gitti.
    Parçalanmış Gülüşler şiirini sevdim. Bana burada anlatamayacağım bir anımı hatırlattı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zülal teşekkür ederim canım.
      O şiir çok uzun aslında ben keserek koydum , kitaba saklı diğer kısımları :) ben de çok sevdim zaten şiiri severim hele böylesine byılırım :)
      anılar nasıl da bilinçaltından "ce e " yapıyorlar öyle arada :) inşallah güzel anılardır

      Sil
  21. Ne zamandır almak isteyip üşengeçlikten bir türlü alamadığım kitap. Tolga beni dövse yeridir. Hemen bu akşam alıyorum ve okuyorum .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nursalkımı ahaha :) öncelikle bu vesileyle hoşgeldiniz diyorum. Dövmez herhalde o sadece kelimeleri dövüyor:D Hadi bakalım sen de yorum girersin merakla bekliyoruz;)

      Sil
    2. kelimeleri dövmek... vuhuu :))

      Sil
    3. Aldım kitabı ama henüz elime ulaşmadı. Sabırsızlıkla bekliyorum. Belli olmaz Tolga'nın işi kelimeleri ile de dövebilir beni :)

      Sil
  22. Yeni kitap, yeni hayatlar..Yorumlamanız ise takdire şayan, sayenizde fikir sahibi almış olduk bu yeni soluk hakkında..
    Takipteyim, bende beklerim. Sevgilerle:)
    http://guzelliksenfonileri.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzellik senfonileri
      çok teşekkür ederim.
      gelirim elbette sevgiler

      Sil
  23. Ay demirkadın dur az önce noldu sana anlatayım şimdi ben senin blogu arıyordum google demirkadın demir yazdım direk blog çıktı tıkladım eee bir baktım bu blog yabancı bir baktim kadın yabancı dedim alla alla sende kimsin be çikil git :D sonra seni buldum çok şükür :))

    vay çekilişten kazandın hııı ne güzel ben hiç kazanamadım hayat beni teğet geçiyor :P kahveler şirketten değil mi ben sandım ikram olacak neyse canım yıparım ikimize de dur :) okurken yazıya oldukça emek verdiğini gördüm. Konuşmaları olduğu gibi aktarması her ne kadar argo içerse de bana daha güzel geliyor. O diyalogu bozmamak yapaylaştırmamak kitapta en güzeli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözdecim Allah senii :) kız sen beni gfc den takip etsene :) bulamadım o ybancı blogu :)
      şükür kavuşturanaaa :D
      ah bu hayat:) kahveler benden olsun yaa ayıp ettin bol köpüklüsünden ;)
      canım evet samimi yazılar kendini belli ediyor. yapmacık bir argo da çiğ dururdu. yani o samimiyet çok farklı bir his haklısın ^.^

      Sil
    2. Takip etmez miyim gfc'den :)) blog okuma listesin de çok kişi var bende direk google amcaya seni yazınca önüme çıkarır diye düşündüm görsen bende ki şaşkınlığı diyorum hayır bu saçlar demirkadına ait değil :)))

      Sil
  24. Okumak lazım.Günümüz Yazarlarından tanımadıklarımdan,tanımak isterim.Senin tanıtımından,anlatımından etkilendim,okuma listeme aldım,kara listeme değil.teşekkürler sana ve kafa yoran yazarlara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merihcim,
      evet hem de blog arkadaşımız. sağol canım <3

      Sil
  25. heey benim fram ve yani, 3. ve 4. kitaplar, bornova serüven kitabevinde varmış yaa, büyükpark karşısı, otobüs yazıhanelerinin arka sokağında :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone canım eeeey :)
      ben de bornovadayım bakarım oralara da o halde . oh iyi iyi her yerde bulunurluğu var demek ki çok sevindim tatlım ^.^

      Sil
    2. nilgünün blogundaki son yorumumu okusana lütfeeen :)

      Sil
  26. Biraz yukarılara çıkarıp sonra aşağılara atıyor anladım kadarıyla. Uçlarda bir yazar! Charless Bukowski'yi okuduysan daha önce o da argo, küfür hepsini kullanır ama okutur da kendini. Bir an onu hissettim ama o kadar da olmayabilir tabii:)) Bayağa özene bezene yazmışsın kalemine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dENEYİMLİ ANNE,
      Buna yazdığım cevap gitmemiş. Çok teşekkür ederim canım

      Sil
  27. İnanılmaz keyif alakara okudum, ben de yorumunuza ek olarak bir teşekkür ediyorum yazara ve size:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatih Aytekin,
      Bu güzel yorumunuz için ben de çok teşekkür ederim ;)

      Sil
  28. Ne güzel bir kitap yorumu olmuş keyifle okudum bende okuyorum inşallah bitirince bakalım senin gibi yorumluya bilecek miyim Kahve Telvesi Güzel insanın hediyesidir bana :) Yazanın yüreğine okuyup yorumluyanın da yüreğine emeğine sağlık Efendim Sevgiler daim olsun ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sessiz kaldim
      Çok tesekkurler cnm. Herkes guzel kendince yorumluyor cnm . senin de yuregine saglik bu guzel yorumun icin. Sevgiler 💕

      Sil