29 Mart 2016 Salı

Gizemli olaylar, merak uyandıran ilişkiler "MİNYATÜRCÜ"

the miniaturist



Geçtiğimiz yaz Migros markette dolaşırken kapağı çok ilgimi çekmişti. Arka kapak yazısından kitabın gizemlerle dolu olduğunu anlayıp daha da bir merak edip almıştım.



Önce gelin bakalım bu roman nasıl ortaya çıkmış.




Yazar Jessie Burton ,İngiliz oyuncu, 2009 senesinde Amsterdam'a gittiğinde orada Rijk Müzesini gezer ve bir "dolap ev" ile karşılaşır. 1600 lü yıllara ait bu ev,  o dönemde bir kadına ait olup, evinin birebir kopyasının minyatür şekliymiş. Jessie Burton düşünmüş bakmış , demiş ki bu kadın nasıl bir hayat yaşıyordu ki vaktinin çoğunu bu evin oluşturulmasına ayırmış. Derken kurgusunu oturtmuş ve bu güzel romanı kaleme almış... 
Şimdi romanımızı inceleyebiliriz;) En alttaki lansman videolarına isterseniz hemen bakıp kitabı daha da merak edebilirsiniz;)




Minyatürcü- Kısa Özeti


1686 yılı Amsterdam'ına gidiyoruz. Nella , genç bir kız, ailesinin maddi durumu kötü. Amsterdam'ın saygın zengin tüccarlarından Johannes ile evlenir. Bulunduğu köyden eşinin evine gelir Amsterdam'. Hoşgelir ancak hiç hoş bulamaz. Gösterişli malikaneye adımını atar atmaz görümcesi, gudubet Marin'in soğuk karşılaması ve eşinin umursamayan ilgisiz tavırlarına maruz kalır. Eşi nazikdir ancak kızla hiç ilgilenmez, evli gibi bir yaşama geçemezler. Johannes Nella'ya düğün hediyesi olarak bir "dolap ev" alır. Johannes Nellaya oturdukları evin bir kopyasını oluşturup ev düzeni gibi bir takım görgü kurallarını da bu ev üzerinden öğrenmesini önerir. 

Nella başlangıçta bu hediyeden menun kalmaz ancak vakti çok ve dışlanmışlık, yoğun bir yalnızlık var başlar evin içine yaptırabileceği objeler için minyatürcü aramaya. 
Bir ilan görür ve oraya bir mektup atar, istediği objelerden bahseder. 
Buradan sonra gizemler, enteresan olaylar hızlı bir şekilde akmaya başlıyor. 

Minyatürcüden istenilen objelerin haricinde istenmeyen ancak birebir evde olan fakat dışarıdan kimsenin bilemeyeceği şeyler de minyatür olarak gelir. Bir de mesajlarla gelir. 

Birtakım olaylar yaşanmaya başlar ve her minyatür siparişinde bu olayların olacağını gösteren minyatürler gelir...

Trajik sahnelere doğru da yol alıyoruz artık. Marin'in  kendisi ve Johannes ile ilgili gizlediği sırlar vardır. Kitabın sonlarında bu sırları öğreniyoruz. Minyatürcüden gelen minyatürler de bu sırlara işaret ediyor. Johannes ın başı büyük derde girer ve Nella onu kurtarmak ister. Ama bu dert öyle böyle bir dert değil , ortalığı kasıp kavuran bir sırrın ifşası. Johannes ın sırrı bitmeden Marinin sırrı açığa çıkıyor. Ve bu malikanede hüzünlü olaylar yaşanıyor. Hizmetçilerimiz de var romanda, onlar da yan rollerde cuk diye oturmuşlar. Romana tat katmışlar.

Sonunu söylemeden anltamak zor olacağı için kısa kesip burada özetimi tamamlayayım yoksa mazallah spoiler felan olacak :)

Yorumum

Sıkılmadan okunacak, kurgusu farklı bir roman. Sadece gizem kısmında bir tık daha beklenti yüksek oluyor. Yani orada sanki bir havada kalma oldu  ama totale vurunca yine de çok başarılı bir roman.
Keyifle okunur benden söylemesi.

Kitaptan Sözler


Gerçek aşk insanın karnında açan bir çiçekti, yaprakları yavaş yavaş açan bir çiçek... Aşk için her şeyi riske atabilirdiniz-mutlulukla, ama hiçbir zaman perişanlığı eksik olmadan 


Lansman Videoları


Kitabın kısa tanıtım videoları mükemmel. Öyle ki; bir an evvel okumak için sabırsızlandıracak cinsten. Bir de bu romandan sinema filmi nasıl olur sizce , şu kısacık tanıtımlara baktıktan sonra söyleyin bakalım ;) 

1.EPSİLON YAYINEVİNİN TANITIMI







2.YABANCI TANITIM


55 yorum:

  1. Kitabın içinden seçtiğiniz söze bayıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayattankarelerimiz,
      Ben de Neslihancım ;) teşekkürler

      Sil
  2. Heyecan verici, notlara alınır.:)

    YanıtlaSil
  3. Heyecan verici, notlara alınır.:)

    YanıtlaSil
  4. Bir kitabın veya filmin konusu gizem olursa beklentim yüksek oluyor. Çünkü ben tahmin etmeye çalışınca sonucunun beni şaşırtmasını istiyorum, bilirsem tatmin olamıyorum. :) Kitaptan sözü çok beğendim, teşekkürler Derya abla. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlknur evet canım aynen öyle:) Rica ederim ^.^

      Sil
  5. Bir film havası sezdim ben. Kafanda canlandirarak okumussundur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevdican,
      evet filmi de güzel olur. genelde romanlar hep kafamda canlanıyor sana da oluyordur belki. sevgiler ;)

      Sil
  6. Kadın nasıl bir halet-i ruhiyeye sahipmiş öyle? O dönemlerde yaşasaydım can sıkıntısından nasıl bir manyak olurdum diye düşünmüyor da değilim hani?
    Bu arada Migros'ta zaman zaman kitaplarda epey indirim oluyor. Yeni çıkanları oradan alıyorum. Baykuş bakışlılara para kazandırmadığım için de mutlu oluyorum. İndirim görürsem seni de bir dürterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdan Kalan,
      Burcu valla o dönemlerde ne yapardık biz haklısın :)
      Evet Migrostan Kırmızı Saçlı Kadını 9.90 a almıştım , dışarıda sokak satıcısı vardı 10'a satıyordu korsanı :) dürt valla çok sevinirim. ^.^

      Sil
  7. yazınızı okurken çok ilgimi çekti kitap ilginç konusu merak ettim bende not aldım okunacak kitaplarıma sevgiler:)
    http://sadecenilgun.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece Nilgün,
      Keyifli okumalar şimdiden .. sevgiler ;)

      Sil
  8. Gerek kapağı gerek adı beklentiyi yükseltiyor hemen zaten. Merak ettim şimdi. Migrosta denk gelirsem kaçırmam, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nazcım kaçırma tabi, diğer sitelerde de satışı var . teşekkürler;)

      Sil
  9. Bu güzel ayrıntılı tanıtım ve paylaşım için teşekkür ederim.Kapak tasarımı çok güzelmiş. Lakin bu aralar elindekileri ve kitaplığındakileri bile okuyamayan birisi olarak kitap açgözlülüğü yapmayacağım. Hele bi kolaylıyayım sonra alışveriş yapıcam artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklu Hayat,
      Öyle canım bazen bende de oluyor bu kitap okuyamama, çocuk iş eş derken zaman da güç te kafa da kalmıyor. aman sağlık olsun dingin olduğumuz zamanlar okuruz bol bol ;)

      Sil
  10. Bir dolap evden gelinen noktaya bak :)
    Hayal dünyası ne hoşsun sen... Bir de yaratıcılık eklenince üstüne 10 numara 5 yıldız :))
    Bu kitap hiç duymadıklarım arasında ama hemen not ediyorum :)
    Yorumuna sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oytunla Hayat,
      Şebnemcim ya evet hayal dünyası işte:) Çok ödül almış İngilterede.
      Teşekkrüler canım ;)

      Sil
  11. Tam benlikmis, aldım listeme,teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  12. Tam benlikmis, aldım listeme,teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  13. Okuma listemize alalim. Haftanin blogu olmanizi tebrik etmeye geldim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryanınsporgünlüğü
      Adaşım hoşgeldin:) Çok teşekkür ederim sevgiler ;)

      Sil
  14. Ayyy nasıl merak ettim şimdi. Ama şu sıralar okuyamam da. Filmini çekmeleri çok harika olur bencede. İnşallah çekerler. Hiç duymamıştım bu kitabı.Tanıtım videoları da merakı tavan yaptıracak cinsten . Ama galiba ben sizin yazınızdan dolayı merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kadriye,
      filmi güzel olur gerçekten de. olsun bir gün fırsatın olur okursun belki;) çok teşekkür ederim.

      Sil
  15. http://oceannekizsevgisi.blogspot.com.tr/2016/03/dort-yaprakl-yonca.html

    özlem berberoğlu arkadaşımızın son yazısııı. bi hemen gitseneeee yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deep evet gittim çok hoştu. paylaştım bile ;)

      Sil
  16. Hemen alınacak ve okunacak ;)))

    YanıtlaSil
  17. Söz gerçekten çok güzelmiş bende sevdim :) Kitabın kapağıda oldukça güzel ama konusu bana göre mi pek emin olamadım:) Yorumlaman için teşekkürler canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyaz Begonvil,
      Gülşahcım evet söz çok güzel. Aslında kitabın odak sözü "her kadın kendi kaderinin mimarıdır" ben farklı birşey bulayım dedim içinden.Ben de teşekkür ederim ;)

      Sil
  18. cahil okur gastesi evet ya çok sevimliiydii :) o şiir videosundaki müzikleri bilmiyom hiç. vidyoyu kreatif başkan yapmıştı. o bulmuştu müzikleri ama bak kendi şiirindeki müziği sormuştum ben kreatif başkanın çok sevdiği müzikti o, söylemişti, caravans adı, film müziği, 1978, anthony queen oynuyo, yutupta var tema müziği, o şarkı işte oo, diğerlerini bilmiyom ama bak kreatif başkan, ki izmirli, folkart civarında çalışıyoo, arada geliyo bloglarımıza bakıyoo, kahve yanına, jysra ya, dilek erene, bana filan, arada mail atıyo, ona sölerim, söyler müzikleri, hatta okur yorumları da :) ay koy kullan tabii, serbestsin ayolcum yaa :) sölemesen de oluuur :) kreatif de bizdendir yanii, memnun olur kii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deep,
      evet baktım caravans ne güzelmiş bu müzik mest oldum. çok teşekkürler. folkart bana yakın, o da bornovalı mı. tamam dilek eren ve jysra nın müzikleri de çok hoş. dilek eren de flüt var hangi müzik acaba. neyse buluruz belki. o da mı film müziği ki. bi araştırayım. tekrar teşekkürler toprak;)

      Sil
  19. kitaptaki isimler evet, sürpriz, bilmiyorlar, 10 blogçu arkadaş var o yazıda, onlardan bir tanesi okumuş kitabı şimdilik bildiğim, eski arkadaşlar onlar genelde, bütün yazılarıma yorum yapanlar. gece, yalnız, sessiz, kendi halinde, ve sanata müziğe düşkün, o yönüyle bana çok benziyor tabii, galata da en sevdiğim ve her gün içinden geçtiğim semt. çağla da benim muzip yönüm, çocuksu, şımarıks :) yönüm yani, gece ve çağlada ben varım, simay bana tamamen yabancı bir karakter ama onun gibi olmak isterdim yanii :) gece ve çağla da ben varım ama tabii sadece yalnızlık ve işte çocuksuluk, o kadar. yazılarımda hiç yokumdur ben, öykülerimde hiç yokum yani, tanımadığım, yolda gördüğüm insanlardab gelen izlenimlerimi yazıyom yaa :) ergen konuşma stili, artık dünya böyle, bence çok sempatik yaa, ben hep küçüklerden yanayım, büyükler çok sıkıcııı :) daha sonra da "yani" hakkında bazı x files söylerim kuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deep,
      çok tatlı bir süpriz yapmışsın gerçekten de. okuyunca o kadar mutlu olacaklar ki. bak ben bile buradan görür görmez ayy dedim ne tatlı. olduğun ve olmak istediğin karakterleri dış çevre gözlemleriyle sentezleyip güzel kurgulamışsın canım. ergenler evet :) küçüklere bayılıyorum ben de , ergenlerden ziyade daha küçükler daha tatlı ergenlerdeki tatlılığı asilikleri biraz acılaştırıyor ama olsun onları da seviyoruz :)
      hımm neymiş bakalım x files ;)

      Sil
  20. şu sıralar okunacak kitap bakınıyordum bloglarda.. sanırım tercihim bu olacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şapşik anne,
      umarım sen de seversin canım ;)

      Sil
  21. Ne kadar değişik bir konusu var, Migrosa gittiğimde ben de bir bakınayım belki bulurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blana K
      Diğer kitpçılarda da var canm;) teşekkürler

      Sil
  22. Demir anne, beğendiğin kitapları anlattığın yazıları hiç okumuyorum. Okuduğum kitap hakkında hiçbir bilgim olmasın isterim, sadece iyi olduğunu bileyim. Bir kaç kitap var listemde, bunu da ekledim, sağ ol, var ol :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. de kubad,
      hay Allah :) peki peki ;) o halde son yorumum kısmına ve paylaştığım kitap sözleri kısımlarına bakabilirsin belki :)
      sen de sağol varol komşucum ;)

      Sil
  23. Kitapokumaz var karşınızda. Odtü de o parşömen kağıda baskılı kalın kalın Nortonları bitirmekten bu hale geldim ben...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nilgüncüm ahahah :) sizin nortonu hatırlıyorum ben ya. sen yeter miktarda okumuşsun boşver ;) en güzeli dikiş ;) sevgiler canım

      Sil
  24. Merhaba canım ;
    Migros hiç aklıma gelmemişti ; bak bunu takip etmem gerek ...
    Gizem dedin beni benden aldın ama beklentiyi altta tutmak gerek sanırım...
    Emeğine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba didemcim. teşekkür ederim. bazen denk geliyor indirimler ;)

      Sil
  25. Kapak çok güzelmiş gerçekten :)) Ortaya çıkışı da ilginç, rastlarsam alırım ben de :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak ,
      rastlarsın her yerde var canım ;)

      Sil
  26. Bence filmi müthiş olur bu kitabın özetini bile okurken izliyormuşum gibi hissettim bide biliyormusun videoyu sonra izledim ama ben okurken o kapı gıcırtısını içimde duydum ıyyy :)) sanki biraz gerilimde mi var? Benmi yanlış anladım ama çok merak ettim doğrusu iyi bir kitaba benziyor sende zaten güzel özet geçmişsin :) yetişemiyorum deryaaa bana sonunu da söyle valla çatlak kurabiye/cimiss olacam yakın da hahaha :)) çok var okuncak çoook :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zehraaa :D ahahah Allahım yaa herşeyin sonunu istedin çok güldüm sana :D sen iste söylerim ayıp ettin tatlım :)
      kapı gıcıtısını hissettin mi vay be müthişsin zehracım ;)
      aynen öyle canım yaa okunacak çok kitap var söylerim elbette nolcak ;)

      Sil
    2. Hissettim vallahi, yengeç kadını işte 6.his ne yaparsın yada ne bileyim 11 yaşından beri okumaktan kafayımı yedim nee :)) gaip sesler falan yada leb demeden leblebi yani :))) sen yaz sonunu yaz parada yetmiyor kitap almaya artık hihihihi :))

      Sil
    3. Hissettim vallahi, yengeç kadını işte 6.his ne yaparsın yada ne bileyim 11 yaşından beri okumaktan kafayımı yedim nee :)) gaip sesler falan yada leb demeden leblebi yani :))) sen yaz sonunu yaz parada yetmiyor kitap almaya artık hihihihi :))

      Sil