22 Şubat 2016 Pazartesi

Rösti(Röşti) Yedim ve de Sevdiiimm :)


röstie
Rösti
 
Röşti mi okunur rösti mi okunur hiç bir bilgim yok. Rüştü bile demişliğim var ahaha:D

Tek bildiğim İsviçre'ye ait meşhur kolay bir yemek.
Rösti, özellikle İsviçrede köylerde kahvaltı olarak tüketilirmiş.

Bu tarifi Youtube'dan İdil Tatari'nin kanalından aldım.


Tarifi yazayım buraya kendi uslubumla :

2 patatesi rendele
Üstüne karabiber, kırmızı biber, tuz serp ve  hepsini karıştır.
Tavaya yağı koy ısıt.
Rende patatesi tavaya yerleştir, üstünü bastır, kalıp gibi bir hale gelsin. Altını kıs ocağın.
Alt kızarınca çevir üstü de kızarsın.

Dışı kıtır içi yumoş :)


Aynen dediği gibi yaptım Rösti'yi.
Güzel oldu.  Amaaa , aması var tabii. Bu tereyağ tadı biraz rahatsızlık veriyor bana. Çok kalıyor ateşte, ben de tereyağın ateşte çok durmasını sevmiyorum , tadını ağırlaştırıyor kokusunu da. Bunu bir sonraki denememde şöyle yapmayı planlıyorum, umarım tarifin içine etmem :) :

Tavaya ayçiçek yağını koyacağım az biraz,  sonra bu şekilde pişireceğim hafiften. Sonra üstünü de pişireceğim çevirip. Ama en son her iki tarafa biraz tereyağı süreceğim.

Yani bu planda da kalabilir. Bilmem bi daha yapar mıyım ki , bilemedim şimdi :D
Üşengeçlik had safhada ^.^

Tavsiye ederim ancak.
Bıktık mutfakta neler yapacağız diye araştırmaktan, bildiğin patates işte ama sunum farklı. Hal böyle olunca da değişik geliyor insana ;)



27 yorum:

  1. Bu tarifi yemek bloglarında Fransız tostu ve patates tostu olarak, gördüm. :) Blogunuz hayırlı olsun. Samimi yaklaşımınız çok hoşuma gitti. Sevgilerimle. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahçeperim ,
      Çok teşekkür ederim geldiğin için , bu arada bu ıssız blogun ilk ziyaretçisi sensin :) <3
      Fransız tostu hımm evet bak kelimenin kökeni de fransızcaymış zaten.
      Güzel paylaşımlarımızda buluşmak dileğiyle sevgiler ;)

      Sil
  2. Bunu ben de zamanında bir blogda görüp yapıp denemiş ve çok sevmiştik, ellerinize sağlık))

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık Demir Kadın,
    Canım çekti ımm nefis, Patatesin her halini severim. Bu yöntemi bazen börek içi yaparken uyguluyorum ben. Sadece bastırma kısmını yapmıyordum. Bir de deneyeyim böyle bakalım. Teşekkürler.
    Bu arada hayırlı olsun bloğunuz. Bol takipçili, bol yorumlu olsun. Takibe aldım hemen sizi, ilginizi çekerse benim de şirin bir bloğum var, her zaman beklerim.
    Kocaman sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul Hanımefendisi,
      Hoşgeldiniz. Çok sevindim gelmenize. Patatesi ben de çok seviyorum. Denerseniz kulağımı çınlatın ;) Çok teşekkür ediyorum. İnşallah güzel dostluklar paylaşımlar olur blog dünyamda. Blogunuza geldim çok şirin gerçekten de . Tanıştığımıza o kadar memnun oldum ki benden de kocaman sevgiler

      Sil
  4. Ben de yuvarlak hesap 20'ye tamamladım takibi ;) Hep dağıtacak değilim ya arada toplayım değil mi?
    Patates nerede ben orada! Ki bu patatesli omlete de çok benziyor (çok severim). Bu şekilde hiç yapmamıştım ama yapacağımdan emin olabilirsin :) Kızartma yerine böylesi daha makbul çocuk için de!
    Tereyağ konusuna da katılıyorum! Ben de hep öyle yaparım. Zeytinyağında pişirir, en son tereyağını eklerim daha lezzetli oluyor benim için de :)
    Eline sağlık!
    Ve bloğun hem çok sade hem çok şık içim açıldı :)
    Samimi takipçilerin ve yorumların bol olsun!
    Sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayrıca kırmızı saça bayılırım saçdaşım ;)

      Sil
    2. dağınık anne,
      ay çok sevindim 20 leri gördüm desene sayende :) hoşgeldin canım. :)
      evet evet çocuklar için ne yapcaz şaşırdık kaldık:) umarım sizler de seversiniz.
      Blogumu beğenmen beni çok mutlu etti inan.
      İnşallah dileğim blog dünyasında kalıcı güzel dostluklar kurmak güzel paylaşımlarda bulunmak.
      Saçdaşız ;) süper! belli bir yaştan sonra ışıltı verdi :p yani benim yaş azcık 39 da :)
      Çok ama çok teşekkür ediyorum sevgiler.

      Sil
    3. Blogun beğenilmez mi :) Bak her kim ki Dağınık tarafından 20'ye ulaşa, 1 aya kalmadan takipçisi 28 arta :P Dur dur daha da artıracağız o rakamı :D

      Bence oluştu bile dostluklar... Bazen bir mesaj bile yetiyor ;)

      Senin o azıcık yaşını çok beyan etmeyelim bence çaktırma, ben de çok uzak değilim o rakama :P Hep analıktan yoksa en fazla 25! :D

      Benim ufaklığa da yapacağım bunu, yumurtayı da bu şekilde kakalamayı düşünüyorum :)

      Sil
    4. dağınık anne
      ahahah :D çok tatlısın ya :)
      hımm yaş haddinden sınıfta kalmayayım di mi:) ama evet ya ha 39 ha 29 ha 19 aman hepsi aynı ya ama gel de anlat şimdi di mi :)
      teşekkürler canım ^.^

      Sil
    5. 29 güzel 29'da duralım :D ahhaha
      Bak her geldiğime artıyor rakam :) 75 yapana kadar devam :P Benim ilk hedefim o :P Bakimm? 68 olmuş güzel güzel :D

      O senin tatlılığın Kırmızılım :)

      Sil
  5. Merhaba ben bu tarifi sebzeli yaparım o zaman röşti likten çıkor galiba bu şekliyle bile güzel patatesli tarifleri çok severim.. ellerinize sağlık..
    Sizi takibe aldım banada beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Emine K.Kaya,
      Ooo sebzeli yaparak zenginleştirmişsiniz tarifi:) Sizinki zengin röşti :) çok teşekkür ederim takibe aldığınız için ben de geliyorum hemen sevgiler.

      Sil
  6. Nil ModaDusleri
    teşekkür ederim tabi ki uğrarım ve takip ederim. sevgiler :)

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar,
    Hafta sonu benim bıdıklara yapayımda yesinler. Zavallı ben diyetteyim birazcık köşesinden alsam bişey olmaz olmaz değil mi?
    Kahve içmeye bana da beklerim, laflarız ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cocuklu hayat
      ah sorma ben de diyetteyim :) al ucundan azcik hiçbisi olmaz ;) insallah bidiklar severler. gelirim tabiki laflamaya hem de buyuk zevkle:) cok tesekkur ederim ziyaret icin sevgiler

      Sil
  8. İlk kez duyuyorum böyle bir yemeği ama anlatımından çok güzel olduğu belli hem de çok kolaymış. Denemek istiyorum hemen yazıyorum tarifini teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dreamella
      rica ederim canim. dene bakalim ins seversin ;)

      Sil
  9. Hiç yapmadım ama ben bunu çok severim ve yapıcam. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  10. Ay nekadar sıcak ve samimi bir anlatımınız var. Postlarınızı zevkle okudum. Tatlı da çok ilgimi çekti doğrusu, ellerinize sağlık.

    sevgiler

    tolunay

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pasta caddesi
      ne kadar sıcak bir yorumun var senin de ;) çok teşekkür ederim. tatlı olduğun için tarifi de tatlı görmüşsün :) sevgiler..

      Sil
  11. Ahahahahhhh tatli yazmisim, komik miyim ben, pardon :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pasta caddesi
      pasta yaptigin icin hayat hersey sana tatli;) komiksiin ^-^ tesekkurler canim

      Sil
  12. Oglum patatesin kızartmasını seviyor. Bir de bu şekilde yani roşti, rostie, röschti, rösti, röşti şeklinde yapayım. Hep aynı yemeklerin etrafında dönüp durmaktan bıktık vallahi. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zülalcim evet canım. hem böyle adı tuhaf isviçre felan açıklamalar ypınca çocuk bi meraklanıyor :)

      Sil