24 Şubat 2016 Çarşamba

Golden Milk (Altın Süt): "MUCİZEVİİİ"


altın süt
Golden Milk (Altın Süt)


Golden Milk (Altın Süt), ile kış mevsiminin yorucu hastalıklarından nasıl korunuruz ve özellikle benim gibi sürekli boğaz ağrısı, faranjit gibi sorunlarla boğuşan kişiler için neler var diye gezinirken tanıştım.İyi ki tanışmışım :D Ne çok moda olmuş herkesin elinde bir golden milktir gidiyor.

Internette gezerken yabancı sitelerden birinde tarifi bulmuştum. Ertesi gün koştum Aktara aldım ne lazımsa.


Önce Golden Milk (Altın Süt) macununu hazırladım şöyle ki :

  • 1/2 sb Zerdeçal(turmeric)
  • 2 çay kaşığı Karabiber 
  • ve 1 sb su. 
  • 5 tatlı kaşığı Hindistan Cevi Yağı (yenebilir olanalardan)

Bir tavada Zerdeçal, Karabiber ve suyu biraz pişiriyoruz , nereye kadar pişiriyoruz koyulaşıncaya kadar. Sonra ocağı kapatıp yağı koyup bi güzel karıştırıyoruz. Ondan sonra macun kıvamına gelmiş oluyor karışım.
Bu macunu cam bir kavanoza koyup soğutuyoruz ve sonra buzdolabında muhafaza ediyoruz. 1 ay diyen var 45 gün diyen var. Bilemiyorum ne kadar süre muhafaza ederiz.  1 ay diyelim geçelim :) 

Evet macun bu .


Şimdi bunu içecek haline getirelim 

1 bardak süte (inek olur, keçi olur, manda olur, badem sütü vs.. olur ) 1/2 çay kaşığı macunu koyup ocakta kaynamayacak şekilde ısıtıyoruz. Isıtırken karıştırıp , sütü ve içindekileri homojen hale getiriyoruz.
Sonra biraz bal ve tarçın katıp servis ediyoruz.

Tadı içimi kolay. Oğlum (7 yaşında) rahatlıkla içti ya , gerisi yalan :)

Özellikle boğaz ağrım olduğu zamanlarda içtiğimde boğaz ağrım mucizevi bir şekilde sonlanıyor. Benim Haşimato Tiroidit rahatsızlığım var, oto immün bir tiroid rahatsızlığı, bağışıklık sistemime faydalı olmasını umut ediyorum. 

Bana çok iyi geldi. Kış ayları için  sıcak ve güzel, üstelik çok faydalı, bir içecek alternatifi. 










36 yorum:

  1. Altın sütü ilk defa duyuyorum. İçeriğinden faydalı olduğu belli. Yazıyorum bir kenara ihtiyacı olan olabilir. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her Şeyden Konuşmalı,
      Çok teşekkürler dinçleştiriyor sevgiler.

      Sil
  2. hindistan cevizi yağı bana çok itici geliyor. İzmir de bir yerde yapılıyor mu? Deneyip o şekilde alabilirim. Aynı hastalıktan ben de muzdaribim.
    Zerdeçal romatizmal ve enfeksiyon hastalıklarına karşı olumlu etkileri olduğunu biliyorum. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahçe perim,
      ben cemitefendi diye bi markadan aldım aktardan. katı formda büyük kutuda evde var fotosunu çekip koyarım buraya;) . tatlı kaşığı koyduğum için pek anlamazsın tadını zaten zerdeçal bastırıyor hepsini :) ve bir de yabancı sağlık sitelerinden hindistan cevizi yağının haşimato antikorlarına faydası olduğunu okumuştum bunu da bi yere yazalım aklımızda olsun ;) teşekkürler yorum için sevgiler

      Sil
  3. muhteşem yaa hiç duymamıştım ama mutlaka denicem zeten sütü çok severim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gizli yetenek,
      eveeet gerçekten çok muhteşem yani o boğaz ağrıma bıçak gibi geldi ya ben daha ne diyim. denerseniz kulağımı çınlatıverin :)

      Sil
  4. Yorucu hayatımızda böyle atomik iceceklere ihtiyacımız var

    YanıtlaSil
  5. oleeeeey baksanaaaa beş arkadaşım geldi bileee blogunaaa. hani demiştin yaa bir tek üyem var gizli yetenekte, hatırladın mııııı :)

    YanıtlaSil
  6. sen yok demişsin ama şu anda türkiyenin geri kalmış çok yerinde öğretmenler öğrencileri fena halde dövüyor. askerde zaten var dayak hem de nasıl.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone
      oyle miymis alla alla. kendimi fransiz hissettim

      Sil
  7. Ellerinize sağlık.. Gerçekten de mucize gibi bir içecek bu..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize sağlık.. Gerçekten de mucize gibi bir içecek bu..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. renklipasta sepeti
      hoşgeldiniz cok teşekkür ederim. gercekten de oyle. benden sevgiler :)

      Sil
    2. renklipasta sepeti
      hoşgeldiniz cok teşekkür ederim. gercekten de oyle. benden sevgiler :)

      Sil
  9. Merhaba,
    Deep sayesinde gördüm blog sayfanızı ...
    Şahane bir tarife benziyor ...
    Keyifli ve huzurlu akşamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. didemika
      Merhaba hoşgeldiniz. cok tesekkur ederim. sizin de huzurunuz bol olsun sevgiler.

      Sil
  10. zerdeçal gerçekten de kış için ideal, yoğurdun üzerine serpeleyip yiyorduk biz, altın süt ne hoş tabir olmuş böyle, ellerine sağlık ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldin korefenomeni,
      evet zerdeçal öyleymiş ben de yeni keşfettim. altın süt demişler gerçekten de öyle :)
      yoğurdun üzerine hımm bak biliyor musun belki bu çok daha faydalıdır. yoğurt çünkü . onu da deneyeyim ben. çok teşekkür ederim ;)

      Sil
  11. Merhabalar sevgili blogger arkadaşım. bUgün bana misafirliğe gelmişsiniz ben de bir kapınızı çalayım dedim:) Sizi takibe aldım ona göre :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar nilgün arkadaşım. ne kadar iyi yaptın kapımı çalmakla )
      çok sevindim takipleşeceğimize. teşekkür ederim. Sevgiler.

      Sil
    2. Rica ederim...

      Sil
  12. ilk defa duyuyorum. içindekilere bakılırsa şifa olmaması imkansız. evde olmayan tek şey hindistan cevizi yağı :( onun yerine ne olabilir sence?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcucum hindistan cevizi yağı olmasa da olur. Bir tarifte bu vardı. Ben de hindistan cevizi olanı tercih etmiştim. Ama daha birsürü değişik versiyonları vardır mutlaka sevgiler

      Sil
  13. Zerdeçalı çok severim ben de, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  14. Tarifi listeme ekledim, çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sihirli mavi,
      hadi bakalım , şifa niyetine ;) sağol canım

      Sil
  15. Bende sizden ilk kez duydum.
    Hastalıktan kırıldığımız günlerde denemek yada hastalanmadan denemek lazım. :)
    Teşekkürler.
    Bu arada blog ismine bittim, bayılırım böyle isimlere..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. shemellon
      ben bu yprumuna cvp vermemişim çok üzldüm ya :(
      ben de senin blog ismini çok beğendim. ne demek oluyor ;)

      Sil
  16. tarifini okurken daha doğrusu malzemeleri görünce ilk aklıma gelen tam kar kışlık bir içecek olduğu, sıcacık tutar insanın içini , not alıyorum Deryacığım, iyi ki yazmışsın.

    YanıtlaSil